خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/16 - 14:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

توافق تبادل اسراء، عامل افزایش اختلاف نظر میان نتانیاهو و رده‌های امنیتی صهیونیست‌ها

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین گفت: اختلاف نظر میان نتانیاهو و سایر مقامات سیاسی و همچنین رده های امنیتی و نظامی صهیونیستی ایجاد شده و مدام در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین پیش از ظهر امروز (شنبه 16 تیرماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و فعالان عرصه فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست ضمن اشاره به آخرین تحولات میدانی در غزه، گفت: ارتش صهیونیست های جنایتکار مدعی هستند وارد مرحله سوم عملیات در مناطق شمالی نوار غزه شده اند؛ بر این اساس شاهد بمباران هوایی در بخش هایی از غزه هستیم.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: در این میان صهیونیست ها همچنان حمله به اردوگاه های فلسطینی مانند جنین، النصیرات و غیره را در دستورکار دارند؛ حتی انها تلاش می کنند با ربودن غیرنظامیان به دستاوردهای خود اضافه کنند از این رو صهیونیست ها در حمله به روستایی در نزدیکی رام الله، چندین نوجوان را ربودند که بیانگر سیاست خصمانه و غیربشری آنها است.

وی با اشاره به افزایش تنش ها و اختلاف نظرها در میان کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، ادامه داد: این کابینه به ریاست نتانیاهو جلسه تشکیل داد که بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های عبری، موضوع توافق تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

عرب در این راستا، افزود: این امر نشان می دهد فرماندهی ارتش رژیم خونخوار صهیونیستی درصدد توقف سریع تر جنگ و درگیری در غزه است زیرا این امر برایش مهم تلقی می شود؛ از این رو به هر قیمتی می خواهد توافق حاصل شود.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه موضوع یاد شده بیانگر افزایش تنش در میان مقامات صهیونیستی است، بیان کرد: در واقع اختلاف نظر میان نتانیاهو و سایر مقامات سیاسی و همچنین مقامات دیگر در رده های امنیتی و نظامی صهیونیستی ایجاد شده و به دلیل شکست های پی در پی این امر افزایش نیز یافته است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال رسانه های صهیونیستی چندی پیش خبر از مخالفت اسموتریچ، وزیر دارایی صهیونیست ها با توافق تبادل اسراء دادند زیرا وی هر نوع وقفه ای را زمینه ساز خوبی برای احیای حماس دانسته بود؛ این امر مصداقی از اختلاف نظرها میان مقامات سیاسی در کابینه صهیونیستی تلقی می شود.

عرب خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که رییس موساد چندی پیش بدون همراهی دیگر اعضای تیم مذاکره کننده به قطر سفر کرد که این امر نیز تایید کننده افزایش تنش در کابینه نتانیاهو است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380318
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار